maandag 26 mei 2008

Zaterdag, 24 mei 2008 Nassau, Bahama’s

Heerlijk geslapen. Toen we wakker werden was het 9.15 uur. Geen jet-lag denk ik dan maar zo. Gewassen en toen naar de Windjammer voor het ontbijt. Een gigantische keuze. Niet te geloven wat er was. Zelfs gewoon warm eten. Veel mensen al gezien met cocktails. Dit is echt een partyboot. Veel vrijgezellen feestjes, singles, en drinken, drinken, drinken.

Na het ontbijt even op het zonnedek geweest. Helemaal vol alleen op het dek erboven was nog een plekje te vinden dus hebben we daar een uurtje doorgebracht.

Op de kamer snel de spullen bij elkaar gepakt voor het snorkelen met de roggen. Weer even terug naar de Windjammer voor de lunch. Alweer zo’n enorme keuze. Ik ben aan de maat maar met al dat eten zou ik eruit barsten. Via Deck 1 eruit en daar wachten op de gids.

We hadden de camera vergeten en toen heeft Wijbe hem snel gehaald. We hebben de onderwaterbehuizing(scrabble anyone?) aangebracht.

Allemaal achter de gids aangehobbeld en via de “touristische”route naar een soort dubbeldekker bootje om naar een ander eiland te gaan.

Hier moesten we ons melden voor de “stingray”swim. Met een zwemvestje en een snorkeltje gingen we het water in. De stingray voelen zacht aan en ze zitten in een soort afgeschermd stuk van de zee dus ze kunnen nergens heen. Ze zijn bijna tam en hebben geen “Sting”.(Die bij Steve Irwin had dat wel). Aan het einde van het zwemmen mochten we de beestjes voeren maar dat vonden de meeste toch wel eng. Er werd een boel gegild en weggesprongen.

Na het zwemmen heerlijk op ligbedden gelegen met een cocktail(natuurlijk) en om kwart voor 4 weer richting ons zeewaardig jacht voor de thuisreis.

Weer dezelfde route terug alleen moesten we deze keer onze Seapass laten zien met ons rijbewijs.

Vanavond was captain’s dinner. Dat houd in, pak en cocktail jurk. Wij hebben geen van beide. Wijbe overhemd met das en ik een leuk (broek)pakje. Ik ben niet van de (cocktail)jurken en daar gaat waarschijnlijk op korte termijn ook geen verandering in komen. Ik zie eruit als een Aeroflot stewardess zodra ik mij in lappen hijs en dat is geen speciale ambitie die ik heb.

Heerlijk eten. Wijbe had escargots en zeebaars met als toetje kokoscaken en ik een garnalencocktail(ik blijf in dat drankgebeuren steeds steken) en toen champignon en truffel pasta met als toetje een low-fat strawberry cheesecake.

Gewandeld over het schip en op verschillende plekken gekeken.

Morgen kayakken op Cococay.

Welterusten.

Geen opmerkingen: